KOPS - Das Institutionelle Repositorium der Universität Konstanz

Competitive Intelligence und Knowledge Management - Information über Markt und Wettbewerber als externe Wissensquelle in einem Wirtschaftsforschungsunternehmen.

Competitive Intelligence und Knowledge Management - Information über Markt und Wettbewerber als externe Wissensquelle in einem Wirtschaftsforschungsunternehmen.

Zitieren

Dateien zu dieser Ressource

Prüfsumme: MD5:0d57725ee7ea340abd61d21b1d7c4a35

BRELLOCHS, Andreas R., 2000. Competitive Intelligence und Knowledge Management - Information über Markt und Wettbewerber als externe Wissensquelle in einem Wirtschaftsforschungsunternehmen. [Master thesis]

@mastersthesis{Brellochs2000Compe-5569, title={Competitive Intelligence und Knowledge Management - Information über Markt und Wettbewerber als externe Wissensquelle in einem Wirtschaftsforschungsunternehmen.}, year={2000}, author={Brellochs, Andreas R.} }

application/pdf deposit-license Competitive Intelligence und Knowledge Management - Information über Markt und Wettbewerber als externe Wissensquelle in einem Wirtschaftsforschungsunternehmen. 2000 Competitive Intelligence and Knowledge Management - Information on Markets and Competitors as external Source of Knowledge in an Economic Research Company. deu 2011-03-24T15:56:29Z 2011-03-24T15:56:29Z Brellochs, Andreas R. In this thesis potentials of knowledge management in an economic research and strategy consulting firm are pointed out.<br />The observation of the competitive environment is to be represented under a knowledge management approach which integrates external information and internal knowledge on competitors.<br />First the subject of the thesis is embedded into the general context of the topic field and a first reason for the occupation with the topic, out from the vocational surrounding field of information brokers, is developed.<br />A short presentation of the individual ranges of the subjects 'knowledge management ' and 'competitive intelligence' follows. Further there are set in relationship with the knowledge management concept.<br />The selected approach of a knowledge management view on competitor observation is then theoretically justified and concretized by the development of a pre-conceptual, general procedure model by the example of a Swiss consulting firm. Brellochs, Andreas R.

Dateiabrufe seit 01.10.2014 (Informationen über die Zugriffsstatistik)

KM_CI_Diplom.pdf 1006

Das Dokument erscheint in:

KOPS Suche


Stöbern

Mein Benutzerkonto