Type of Publication: | Dissertation |
URI (citable link): | http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:352-opus-10412 |
Author: | Beck-Reinhardt, Claudia |
Year of publication: | 2003 |
Title in another language: | Democracy through education? The contribution of the policy formulation process in education in Southafrica for the consolidation of democracy |
Summary: |
Die Arbeit analysiert den policy-Formulierungsprozess im Bildungsbereich in Südafrika und dessen Unterstützung für die Konsolidierung der Demokratie. Besonderes Augenmerk wird dabei auf die Weiterbildung (FET) sowie die tertiäre Bildung gelegt.
|
Summary in another language: |
The basis of this thesis is to analyse if the policy-formulation process in Eeducation in South Africa is able to support the consolidation of demecracy. With special regard to Further Education and Training (FET) and Higher Education (HE).
|
Examination date (for dissertations): | Jul 19, 2002 |
Dissertation note: | Doctoral dissertation, University of Konstanz |
JEL Classification: | J5; H4; H7; I2; I0 |
Subject (DDC): | 320 Politics |
Controlled Keywords (GND): | Bildung, Südafrika, Demokratie, Konsolidierung |
Keywords: | policy-Prozess, Further Education and Training, Higher Education, Education, South Africa, democracy, consolidation, policy-process |
Link to License: | In Copyright |
BECK-REINHARDT, Claudia, 2003. Demokratie durch Bildung? Zum Beitrag des bildungspolitischen policy-Prozesses in Südafrika zur demokratischen Konsolidierung [Dissertation]. Konstanz: University of Konstanz
@phdthesis{BeckReinhardt2003Demok-4328, title={Demokratie durch Bildung? Zum Beitrag des bildungspolitischen policy-Prozesses in Südafrika zur demokratischen Konsolidierung}, year={2003}, author={Beck-Reinhardt, Claudia}, address={Konstanz}, school={Universität Konstanz} }
<rdf:RDF xmlns:dcterms="http://purl.org/dc/terms/" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#" xmlns:bibo="http://purl.org/ontology/bibo/" xmlns:dspace="http://digital-repositories.org/ontologies/dspace/0.1.0#" xmlns:foaf="http://xmlns.com/foaf/0.1/" xmlns:void="http://rdfs.org/ns/void#" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema#" > <rdf:Description rdf:about="https://kops.uni-konstanz.de/rdf/resource/123456789/4328"> <dcterms:issued>2003</dcterms:issued> <dc:contributor>Beck-Reinhardt, Claudia</dc:contributor> <dspace:hasBitstream rdf:resource="https://kops.uni-konstanz.de/bitstream/123456789/4328/1/Diss.pdf"/> <dc:date rdf:datatype="http://www.w3.org/2001/XMLSchema#dateTime">2011-03-24T10:13:32Z</dc:date> <dc:creator>Beck-Reinhardt, Claudia</dc:creator> <dc:format>application/pdf</dc:format> <dspace:isPartOfCollection rdf:resource="https://kops.uni-konstanz.de/rdf/resource/123456789/42"/> <dcterms:title>Demokratie durch Bildung? Zum Beitrag des bildungspolitischen policy-Prozesses in Südafrika zur demokratischen Konsolidierung</dcterms:title> <dcterms:available rdf:datatype="http://www.w3.org/2001/XMLSchema#dateTime">2011-03-24T10:13:32Z</dcterms:available> <dcterms:isPartOf rdf:resource="https://kops.uni-konstanz.de/rdf/resource/123456789/42"/> <foaf:homepage rdf:resource="http://localhost:8080/jspui"/> <dcterms:rights rdf:resource="https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/"/> <dcterms:hasPart rdf:resource="https://kops.uni-konstanz.de/bitstream/123456789/4328/1/Diss.pdf"/> <dc:language>deu</dc:language> <dc:rights>terms-of-use</dc:rights> <bibo:uri rdf:resource="http://kops.uni-konstanz.de/handle/123456789/4328"/> <dcterms:alternative>Democracy through education? The contribution of the policy formulation process in education in Southafrica for the consolidation of democracy</dcterms:alternative> <void:sparqlEndpoint rdf:resource="http://localhost/fuseki/dspace/sparql"/> <dcterms:abstract xml:lang="deu">Die Arbeit analysiert den policy-Formulierungsprozess im Bildungsbereich in Südafrika und dessen Unterstützung für die Konsolidierung der Demokratie. Besonderes Augenmerk wird dabei auf die Weiterbildung (FET) sowie die tertiäre Bildung gelegt.</dcterms:abstract> </rdf:Description> </rdf:RDF>
Diss.pdf | 2308 |