KOPS - Das Institutionelle Repositorium der Universität Konstanz

eLearning als innovative Form der Personalentwicklung Evaluation einer Computer- und Web-basierten Bildungsmaßnahme zur Vermittlung von Internetkenntnissen in der Automobilindustrie

eLearning als innovative Form der Personalentwicklung Evaluation einer Computer- und Web-basierten Bildungsmaßnahme zur Vermittlung von Internetkenntnissen in der Automobilindustrie

Zitieren

Dateien zu dieser Ressource

Dateien Größe Format Anzeige

Zu diesem Dokument gibt es keine Dateien.

HELL, Benedikt, Birte JÜRGENS, Axel GÜNTHER, 2004. eLearning als innovative Form der Personalentwicklung Evaluation einer Computer- und Web-basierten Bildungsmaßnahme zur Vermittlung von Internetkenntnissen in der Automobilindustrie. In: Wirtschaftspsychologie. 2, pp. 47-55

@article{Hell2004eLear-1338, title={eLearning als innovative Form der Personalentwicklung Evaluation einer Computer- und Web-basierten Bildungsmaßnahme zur Vermittlung von Internetkenntnissen in der Automobilindustrie}, year={2004}, volume={2}, journal={Wirtschaftspsychologie}, pages={47--55}, author={Hell, Benedikt and Jürgens, Birte and Günther, Axel} }

<rdf:RDF xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#" xmlns:bibo="http://purl.org/ontology/bibo/" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:dcterms="http://purl.org/dc/terms/" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema#" > <rdf:Description rdf:about="https://kops.uni-konstanz.de/rdf/resource/123456789/1338"> <bibo:uri rdf:resource="http://kops.uni-konstanz.de/handle/123456789/1338"/> <dcterms:abstract xml:lang="eng">This praxis report deals with the results of the implementation and evaluation of the computer- and web-based Internet qualification-measure "Level 5 Internet Offensive of the Volkswagen AG. The aim of the initiative was to provide the employees with the necessary Internet knowledge and technologies. According to the Tannenbaum-model for evaluation of training effectiveness the potentials and problems of eLearning are highlighted, marked on the example of the Level 5 Internet Offensive. The main facts of the evaluation focus the organizational and situative boundary conditions of the eLearning-measure, the participant s training motivation, the attendant s training reactions, the chances of practical use of the learned skills as well as a comparison of eLearning and traditional seminars. The deduction of pssible changes in the human resources development, arised from the application of eLearning in companies, should initiate a professional discussion.</dcterms:abstract> <dcterms:title>eLearning als innovative Form der Personalentwicklung Evaluation einer Computer- und Web-basierten Bildungsmaßnahme zur Vermittlung von Internetkenntnissen in der Automobilindustrie</dcterms:title> <dcterms:issued>2004</dcterms:issued> <dc:date rdf:datatype="http://www.w3.org/2001/XMLSchema#dateTime">2011-03-23T09:24:51Z</dc:date> <dc:contributor>Hell, Benedikt</dc:contributor> <dcterms:rights rdf:resource="http://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:bsz:352-20140905103416863-3868037-7"/> <dc:creator>Hell, Benedikt</dc:creator> <dc:creator>Jürgens, Birte</dc:creator> <dc:contributor>Günther, Axel</dc:contributor> <dc:creator>Günther, Axel</dc:creator> <dc:rights>deposit-license</dc:rights> <dc:language>deu</dc:language> <dcterms:available rdf:datatype="http://www.w3.org/2001/XMLSchema#dateTime">2011-03-23T09:24:51Z</dcterms:available> <dc:contributor>Jürgens, Birte</dc:contributor> <dcterms:alternative>eLearning as Innovative Form of Human Resource Development Evaluation of a Computer- and Web-based Training of Internet-knowledge within the Automobile Industry</dcterms:alternative> <dcterms:bibliographicCitation>Ersch. in: Wirtschaftspsychologie 2 (2004), S. 47-55</dcterms:bibliographicCitation> </rdf:Description> </rdf:RDF>

Das Dokument erscheint in:

KOPS Suche


Stöbern

Mein Benutzerkonto