Schülerfragen - ein brachliegendes didaktisches Feld

Zitieren

Dateien zu dieser Ressource

Prüfsumme: MD5:d66966829a2f7a2a7b8ab3b07d6152ce

SEIFRIED, Jürgen, Detlef SEMBILL, 2005. Schülerfragen - ein brachliegendes didaktisches Feld. In: Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik. 101(2), pp. 229-245

@article{Seifried2005Schul-12109, title={Schülerfragen - ein brachliegendes didaktisches Feld}, year={2005}, number={2}, volume={101}, journal={Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik}, pages={229--245}, author={Seifried, Jürgen and Sembill, Detlef} }

<rdf:RDF xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#" xmlns:bibo="http://purl.org/ontology/bibo/" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:dcterms="http://purl.org/dc/terms/" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema#" > <rdf:Description rdf:about="https://kops.uni-konstanz.de/rdf/resource/123456789/12109"> <dc:contributor>Sembill, Detlef</dc:contributor> <dcterms:abstract xml:lang="eng">To get more information about the potential and the function of learner questioning we analysed learners' activities in a self-organized learning environment (n = 18) and combined the results with those of a pilot questionnaire on student questioning. These empirical studies indicate that learners' questions have positive effects on learning outcomes (cognitive, motivational and emotional criteria). Although student questioning seems to be important in creating new knowledge and solving problems it is still not being used sufficiently. This, however, should be highly recommended because questioning is going hand in hand with positive emotional, motivational, and cognitive processes especially in decentralized teaching-learning arrangements.</dcterms:abstract> <dc:language>deu</dc:language> <bibo:uri rdf:resource="http://kops.uni-konstanz.de/handle/123456789/12109"/> <dc:contributor>Seifried, Jürgen</dc:contributor> <dcterms:bibliographicCitation>Zuerst ersch. in: Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik 101 (2005), 2, S. 229-245</dcterms:bibliographicCitation> <dc:format>application/pdf</dc:format> <dcterms:available rdf:datatype="http://www.w3.org/2001/XMLSchema#dateTime">2011-03-25T09:42:44Z</dcterms:available> <dc:creator>Sembill, Detlef</dc:creator> <dc:rights>deposit-license</dc:rights> <dc:creator>Seifried, Jürgen</dc:creator> <dcterms:issued>2005</dcterms:issued> <dcterms:title>Schülerfragen - ein brachliegendes didaktisches Feld</dcterms:title> <dcterms:rights rdf:resource="https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/legalcode"/> <dc:date rdf:datatype="http://www.w3.org/2001/XMLSchema#dateTime">2011-03-25T09:42:44Z</dc:date> </rdf:Description> </rdf:RDF>

Dateiabrufe seit 01.10.2014 (Informationen über die Zugriffsstatistik)

Seifried_2005_Schuelerfragen_ein_brachliegendes_didaktisches_Feld.pdf 867

Das Dokument erscheint in:

deposit-license Solange nicht anders angezeigt, wird die Lizenz wie folgt beschrieben: deposit-license

KOPS Suche


Stöbern

Mein Benutzerkonto