KOPS - Das Institutionelle Repositorium der Universität Konstanz

Die Validität von Schulnoten zur Vorhersage des Studienerfolgs : eine Metaanalyse

Die Validität von Schulnoten zur Vorhersage des Studienerfolgs : eine Metaanalyse

Zitieren

Dateien zu dieser Ressource

Prüfsumme: MD5:74cb01865e0cf20f8298826fa1e0ebe1

TRAPMANN, Sabrina, Benedikt HELL, Sonja WEIGAND, Heinz SCHULER, 2007. Die Validität von Schulnoten zur Vorhersage des Studienerfolgs : eine Metaanalyse. In: Zeitschrift für pädagogische Psychologie. 21(1), pp. 11-27. ISSN 1010-0652. eISSN 1664-2910

@article{Trapmann2007Valid-10688, title={Die Validität von Schulnoten zur Vorhersage des Studienerfolgs : eine Metaanalyse}, year={2007}, doi={10.1024/1010-0652.21.1.11}, number={1}, volume={21}, issn={1010-0652}, journal={Zeitschrift für pädagogische Psychologie}, pages={11--27}, author={Trapmann, Sabrina and Hell, Benedikt and Weigand, Sonja and Schuler, Heinz} }

<rdf:RDF xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#" xmlns:bibo="http://purl.org/ontology/bibo/" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:dcterms="http://purl.org/dc/terms/" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema#" > <rdf:Description rdf:about="https://kops.uni-konstanz.de/rdf/resource/123456789/10688"> <dcterms:available rdf:datatype="http://www.w3.org/2001/XMLSchema#dateTime">2011-03-25T09:20:59Z</dcterms:available> <dc:contributor>Trapmann, Sabrina</dc:contributor> <dcterms:title>Die Validität von Schulnoten zur Vorhersage des Studienerfolgs : eine Metaanalyse</dcterms:title> <dc:format>application/pdf</dc:format> <dc:creator>Schuler, Heinz</dc:creator> <dcterms:rights rdf:resource="https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/legalcode"/> <dcterms:abstract xml:lang="eng">Although school grades are often criticized and universities in Germany are now allowed to use other criteria of selection, high school grades are still used most often to admit students to university. The present meta-analysis includes all European studies that have been published since 1980 and investigated the relationship between school grades and university grades (altogether 83 coefficients). Grade point average and individual subject grades were accepted as predictors. The mean corrected validity for school grades ranges from .26 to .53, using undergraduate or graduate grades to measure academic success. Highest validity was found for German grade point average (ρ = .53, corrected). Analyses of moderator-effects show significant influences of country of origin, study major, time between school and university grades, and study period. The computed validity coefficients for school grades are positive and different from zero.</dcterms:abstract> <dc:creator>Trapmann, Sabrina</dc:creator> <dc:creator>Hell, Benedikt</dc:creator> <dcterms:alternative>The Validity of School Grades for Academic Achievement A Meta-Analysis</dcterms:alternative> <dcterms:bibliographicCitation>Zuerst ersch. in: Zeitschrift für pädagogische Psychologie 21 (2007), 1, S. 11-27</dcterms:bibliographicCitation> <bibo:uri rdf:resource="http://kops.uni-konstanz.de/handle/123456789/10688"/> <dc:language>deu</dc:language> <dcterms:issued>2007</dcterms:issued> <dc:contributor>Weigand, Sonja</dc:contributor> <dc:creator>Weigand, Sonja</dc:creator> <dc:contributor>Schuler, Heinz</dc:contributor> <dc:rights>deposit-license</dc:rights> <dc:date rdf:datatype="http://www.w3.org/2001/XMLSchema#dateTime">2011-03-25T09:20:59Z</dc:date> <dc:contributor>Hell, Benedikt</dc:contributor> </rdf:Description> </rdf:RDF>

Dateiabrufe seit 01.10.2014 (Informationen über die Zugriffsstatistik)

Trapmann_Hell_Weigand_Schuler_MA_Schulnoten_2007.pdf 2383

Das Dokument erscheint in:

deposit-license Solange nicht anders angezeigt, wird die Lizenz wie folgt beschrieben: deposit-license

KOPS Suche


Stöbern

Mein Benutzerkonto