Publikation: California's Transition Towards a Future-Proof Transport & Mobility Sector - An Explaining Outcome Case Study -
Dateien
Datum
Autor:innen
Herausgeber:innen
ISSN der Zeitschrift
Electronic ISSN
ISBN
Bibliografische Daten
Verlag
Schriftenreihe
Auflagebezeichnung
URI (zitierfähiger Link)
Internationale Patentnummer
Link zur Lizenz
Angaben zur Forschungsförderung
Projekt
Open Access-Veröffentlichung
Core Facility der Universität Konstanz
Titel in einer weiteren Sprache
Publikationstyp
Publikationsstatus
Erschienen in
Zusammenfassung
Today, California is not only considered to be a vanguard of science, technology, and innovation, but has also established effective emission standards and the world’s most ambitious roadmap towards a future mobility sector fully based zero-emission-vehicles (ZEVs). While the origins of this noteworthy development go back to the 1940s, when the city of Los Angeles suffered from air pollution and smog, especially during the last 20 years many efforts have been taken in terms of GHG emissions reductions and cleaner vehicles.
Regarding this, especially California’s ambitious ZEV Program needs to be considered as a cutting-edge approach towards a sustainable and future-proof transport and mobility sector. It not only comprises ambitious GHG emissions reductions targets and market-based mechanisms (Cap-and-Trade), but also mandatory annual ZEV sales targets.
In order to fully grasp and understand the evolution of the ZEV Program in detail, this research is to re-trace the most important events in order to provide a full explanation of the major factors that make up the overall success-story. The overall time-period of two decades (2002-2022) will be allocated in different phases and episodes that will be presented in a more or less chronological order. However, when necessary or useful, there might be some leaps in time (flashbacks) as well.
The different episodes were mainly arranged in order to take account of relevant changes of government, either on the state-level or on the federal level. The naming of these episodes was not only done to deliver some proper buzzwords, but also to provide the episode’s essence within one or two words.
Zusammenfassung in einer weiteren Sprache
Kalifornien ist nicht nur bekannt als ein Vorreiter in Sachen Wissenschaft, Forschung und Innovationen, sondern hat auch wirksame Abgasnormen und Emissionsstandards entwickelt. Die Transformation hin zu einem komplett emissionsfreien Transport- und Mobilitätssektor wird in Kalifornien durch das weltweit wohl anspruchsvollste Programm für schadstofffreie Fahrzeuge (Null-Emissions-Fahrzeuge) vorangetrieben. Während die Ursprünge hinsichtlich der weitreichenden Reduzierung von Luftverschmutzung im Los Angeles der 1940er Jahre liegen, wurden insbesondere in den letzten zwanzig Jahren wesentlichen Maßnahmen ergriffen um die Treibhausgasemissionen zu reduzieren und sauberere Fahrzeuge zu fördern.
Insbesondere das Kalifornische Programm für Null-Emissions-Fahrzeuge ist als ein wegbereitender Ansatz hin zu einem nachhaltigen und zukunftssicheren Transport- und Mobilitätssektor zu begreifen. Das Programm umfasst nicht nur anspruchsvolle Zielsetzungen im Hinblick auf eine Reduzierung von Treibhausgasen, sondern ebenfalls ein marktbasiertes Anreizsystem (Cap-and-Trade), sowie verpflichtende jährliche Verkaufszahlen für Null-Emissions-Fahrzeuge.
Um die Entwicklungsgeschichte vollumfänglich erfassen und begreifen zu können, werden im Rahmen dieser Arbeit die wesentlichsten Ereignisse nachgezeichnet um so eine detaillierte Erklärung der Hauptfaktoren dieser Erfolgsgeschichte präsentieren zu können. Der Untersuchungszeitraum von zwei Jahrzehnten (2002-2022) wird hierzu in verschiedene Zeiträume bzw. Episoden aufgeteilt um diese anschließen (soweit als möglich) in chronologischer Reihenfolge zu präsentieren. Die konkrete Einteilung basiert zumeist auf den entsprechenden Regierungswechseln in Kalifornien bzw. in Washington D.C., während die Namensgebung der Episoden dazu dient, Ereignisse in Form eines Schlagwortes darzustellen.
Fachgebiet (DDC)
Schlagwörter
Konferenz
Rezension
Zitieren
ISO 690
HOFER, Anton, 2024. California's Transition Towards a Future-Proof Transport & Mobility Sector - An Explaining Outcome Case Study - [Dissertation]. Konstanz: Universität KonstanzBibTex
@phdthesis{Hofer2024-11Calif-73323, title={California's Transition Towards a Future-Proof Transport & Mobility Sector - An Explaining Outcome Case Study -}, year={2024}, author={Hofer, Anton}, address={Konstanz}, school={Universität Konstanz} }
RDF
<rdf:RDF xmlns:dcterms="http://purl.org/dc/terms/" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#" xmlns:bibo="http://purl.org/ontology/bibo/" xmlns:dspace="http://digital-repositories.org/ontologies/dspace/0.1.0#" xmlns:foaf="http://xmlns.com/foaf/0.1/" xmlns:void="http://rdfs.org/ns/void#" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema#" > <rdf:Description rdf:about="https://kops.uni-konstanz.de/server/rdf/resource/123456789/73323"> <dc:contributor>Hofer, Anton</dc:contributor> <dspace:hasBitstream rdf:resource="https://kops.uni-konstanz.de/bitstream/123456789/73323/4/Hofer_2-1g8j2u3qovb714.pdf"/> <dcterms:issued>2024-11</dcterms:issued> <dc:creator>Hofer, Anton</dc:creator> <dc:rights>terms-of-use</dc:rights> <foaf:homepage rdf:resource="http://localhost:8080/"/> <bibo:uri rdf:resource="https://kops.uni-konstanz.de/handle/123456789/73323"/> <dspace:isPartOfCollection rdf:resource="https://kops.uni-konstanz.de/server/rdf/resource/123456789/42"/> <dcterms:title>California's Transition Towards a Future-Proof Transport & Mobility Sector - An Explaining Outcome Case Study -</dcterms:title> <dc:date rdf:datatype="http://www.w3.org/2001/XMLSchema#dateTime">2025-05-14T06:12:57Z</dc:date> <dcterms:isPartOf rdf:resource="https://kops.uni-konstanz.de/server/rdf/resource/123456789/42"/> <dcterms:hasPart rdf:resource="https://kops.uni-konstanz.de/bitstream/123456789/73323/4/Hofer_2-1g8j2u3qovb714.pdf"/> <void:sparqlEndpoint rdf:resource="http://localhost/fuseki/dspace/sparql"/> <dcterms:rights rdf:resource="https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/"/> <dc:language>eng</dc:language> <dcterms:abstract>Today, California is not only considered to be a vanguard of science, technology, and innovation, but has also established effective emission standards and the world’s most ambitious roadmap towards a future mobility sector fully based zero-emission-vehicles (ZEVs). While the origins of this noteworthy development go back to the 1940s, when the city of Los Angeles suffered from air pollution and smog, especially during the last 20 years many efforts have been taken in terms of GHG emissions reductions and cleaner vehicles. Regarding this, especially California’s ambitious ZEV Program needs to be considered as a cutting-edge approach towards a sustainable and future-proof transport and mobility sector. It not only comprises ambitious GHG emissions reductions targets and market-based mechanisms (Cap-and-Trade), but also mandatory annual ZEV sales targets. In order to fully grasp and understand the evolution of the ZEV Program in detail, this research is to re-trace the most important events in order to provide a full explanation of the major factors that make up the overall success-story. The overall time-period of two decades (2002-2022) will be allocated in different phases and episodes that will be presented in a more or less chronological order. However, when necessary or useful, there might be some leaps in time (flashbacks) as well. The different episodes were mainly arranged in order to take account of relevant changes of government, either on the state-level or on the federal level. The naming of these episodes was not only done to deliver some proper buzzwords, but also to provide the episode’s essence within one or two words.</dcterms:abstract> <dcterms:available rdf:datatype="http://www.w3.org/2001/XMLSchema#dateTime">2025-05-14T06:12:57Z</dcterms:available> </rdf:Description> </rdf:RDF>