Publikation:

Attention to Online Sales : The Role of Brand Image Concerns

Lade...
Vorschaubild

Dateien

Dertwinkel-Kalt_2-1ihmwxz28ztop2.pdf
Dertwinkel-Kalt_2-1ihmwxz28ztop2.pdfGröße: 998.7 KBDownloads: 126

Datum

2022

Autor:innen

Herausgeber:innen

Kontakt

ISSN der Zeitschrift

Electronic ISSN

ISBN

Bibliografische Daten

Verlag

Schriftenreihe

Auflagebezeichnung

DOI (zitierfähiger Link)
ArXiv-ID

Internationale Patentnummer

Angaben zur Forschungsförderung

Projekt

Open Access-Veröffentlichung
Open Access Hybrid
Core Facility der Universität Konstanz

Gesperrt bis

Titel in einer weiteren Sprache

Publikationstyp
Zeitschriftenartikel
Publikationsstatus
Published

Erschienen in

Journal of Economics & Management Strategy. Wiley. 2022, 31(1), pp. 64-89. ISSN 1058-6407. eISSN 1530-9134. Available under: doi: 10.1111/jems.12449

Zusammenfassung

Zusammenfassung in einer weiteren Sprache

We provide a novel intuition for why manufacturers restrict their retailers' ability to resell brand products online. Our approach builds on models of salience-driven attention according to which price disparities across distribution channels guide a consumer's attention toward prices and lower her appreciation for quality. Absent vertical restraints, therefore, one of two salience distortions—a quality or a participation distortion—can arise in equilibrium. We show that, by ruling out both distortions, vertical restraints on online sales can be socially desirable but can also hurt consumers through higher retail prices. We thereby identify a novel trade-off between efficiency and consumer surplus.

Fachgebiet (DDC)
330 Wirtschaft

Schlagwörter

Konferenz

Rezension
undefined / . - undefined, undefined

Forschungsvorhaben

Organisationseinheiten

Zeitschriftenheft

Zugehörige Datensätze in KOPS

Zitieren

ISO 690DERTWINKEL-KALT, Markus, Mats KÖSTER, 2022. Attention to Online Sales : The Role of Brand Image Concerns. In: Journal of Economics & Management Strategy. Wiley. 2022, 31(1), pp. 64-89. ISSN 1058-6407. eISSN 1530-9134. Available under: doi: 10.1111/jems.12449
BibTex
@article{DertwinkelKalt2022-02Atten-54712,
  year={2022},
  doi={10.1111/jems.12449},
  title={Attention to Online Sales : The Role of Brand Image Concerns},
  number={1},
  volume={31},
  issn={1058-6407},
  journal={Journal of Economics & Management Strategy},
  pages={64--89},
  author={Dertwinkel-Kalt, Markus and Köster, Mats}
}
RDF
<rdf:RDF
    xmlns:dcterms="http://purl.org/dc/terms/"
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:bibo="http://purl.org/ontology/bibo/"
    xmlns:dspace="http://digital-repositories.org/ontologies/dspace/0.1.0#"
    xmlns:foaf="http://xmlns.com/foaf/0.1/"
    xmlns:void="http://rdfs.org/ns/void#"
    xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema#" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://kops.uni-konstanz.de/server/rdf/resource/123456789/54712">
    <dc:creator>Dertwinkel-Kalt, Markus</dc:creator>
    <bibo:uri rdf:resource="https://kops.uni-konstanz.de/handle/123456789/54712"/>
    <dcterms:available rdf:datatype="http://www.w3.org/2001/XMLSchema#dateTime">2021-08-24T14:10:53Z</dcterms:available>
    <dcterms:title>Attention to Online Sales : The Role of Brand Image Concerns</dcterms:title>
    <dcterms:rights rdf:resource="https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/"/>
    <dc:language>eng</dc:language>
    <dspace:isPartOfCollection rdf:resource="https://kops.uni-konstanz.de/server/rdf/resource/123456789/46"/>
    <dspace:hasBitstream rdf:resource="https://kops.uni-konstanz.de/bitstream/123456789/54712/1/Dertwinkel-Kalt_2-1ihmwxz28ztop2.pdf"/>
    <foaf:homepage rdf:resource="http://localhost:8080/"/>
    <dcterms:isPartOf rdf:resource="https://kops.uni-konstanz.de/server/rdf/resource/123456789/46"/>
    <dc:date rdf:datatype="http://www.w3.org/2001/XMLSchema#dateTime">2021-08-24T14:10:53Z</dc:date>
    <dc:contributor>Dertwinkel-Kalt, Markus</dc:contributor>
    <dc:contributor>Köster, Mats</dc:contributor>
    <dcterms:hasPart rdf:resource="https://kops.uni-konstanz.de/bitstream/123456789/54712/1/Dertwinkel-Kalt_2-1ihmwxz28ztop2.pdf"/>
    <dc:rights>terms-of-use</dc:rights>
    <dc:creator>Köster, Mats</dc:creator>
    <void:sparqlEndpoint rdf:resource="http://localhost/fuseki/dspace/sparql"/>
    <dcterms:issued>2022-02</dcterms:issued>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>

Interner Vermerk

xmlui.Submission.submit.DescribeStep.inputForms.label.kops_note_fromSubmitter

Kontakt
URL der Originalveröffentl.

Prüfdatum der URL

Prüfungsdatum der Dissertation

Finanzierungsart

Kommentar zur Publikation

Allianzlizenz
Corresponding Authors der Uni Konstanz vorhanden
Internationale Co-Autor:innen
Universitätsbibliographie
Nein
Begutachtet
Ja
Diese Publikation teilen