Publikation: Laying the Foundations for Democratic Behavior : A Comparison of Three Different Approaches to Democratic Education
Dateien
Datum
Autor:innen
Herausgeber:innen
ISSN der Zeitschrift
Electronic ISSN
ISBN
Bibliografische Daten
Verlag
Schriftenreihe
Auflagebezeichnung
URI (zitierfähiger Link)
Internationale Patentnummer
Link zur Lizenz
Angaben zur Forschungsförderung
Projekt
Open Access-Veröffentlichung
Sammlungen
Core Facility der Universität Konstanz
Titel in einer weiteren Sprache
Publikationstyp
Publikationsstatus
Erschienen in
Zusammenfassung
This work investigates the question: What kind of education supports democratic behavior best? To find out the answer to this question, the author compares three different approaches to democratic education: the Sudbury-approach, the democratic-school-approach and the Konstanz Method of Dilemma Discussion (KMDD). This investigation is not only based on literature but also on participating observation. For this reason, the author visited several different schools in the USA which try to realize these approaches.
Zusammenfassung in einer weiteren Sprache
Die Arbeit geht der Frage nach: Welche Art des Unterrichts kann am besten demokratisches Verhalten befördern? Um dies herauszufinden, vergleicht die Autorin drei verschiedene Ansätze: den Sudbury-Ansatz, den Ansatz von demokratischen Schulen und die Konstanzer Methode der Dilemma Diskussion, wobei sie sich nicht nur auf Literatur stützt, sondern auch auf eigene teilnehmende Beobachtung vor Ort. Sie hat dazu mehrere Schulen in den USA aufgesucht, die diese Ansätze umzusetzen versuchen. Die KMDD hat sie anhand von Literatur und Videoaufnahmen eingehend studiert.
Fachgebiet (DDC)
Schlagwörter
Konferenz
Rezension
Zitieren
ISO 690
HUANG, Viola, 2009. Laying the Foundations for Democratic Behavior : A Comparison of Three Different Approaches to Democratic EducationBibTex
@misc{Huang2009Layin-10399, year={2009}, title={Laying the Foundations for Democratic Behavior : A Comparison of Three Different Approaches to Democratic Education}, author={Huang, Viola} }
RDF
<rdf:RDF xmlns:dcterms="http://purl.org/dc/terms/" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#" xmlns:bibo="http://purl.org/ontology/bibo/" xmlns:dspace="http://digital-repositories.org/ontologies/dspace/0.1.0#" xmlns:foaf="http://xmlns.com/foaf/0.1/" xmlns:void="http://rdfs.org/ns/void#" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema#" > <rdf:Description rdf:about="https://kops.uni-konstanz.de/server/rdf/resource/123456789/10399"> <dcterms:title>Laying the Foundations for Democratic Behavior : A Comparison of Three Different Approaches to Democratic Education</dcterms:title> <dcterms:available rdf:datatype="http://www.w3.org/2001/XMLSchema#dateTime">2011-03-25T09:16:39Z</dcterms:available> <void:sparqlEndpoint rdf:resource="http://localhost/fuseki/dspace/sparql"/> <dc:date rdf:datatype="http://www.w3.org/2001/XMLSchema#dateTime">2011-03-25T09:16:39Z</dc:date> <dcterms:isPartOf rdf:resource="https://kops.uni-konstanz.de/server/rdf/resource/123456789/43"/> <dc:creator>Huang, Viola</dc:creator> <dc:rights>terms-of-use</dc:rights> <dspace:hasBitstream rdf:resource="https://kops.uni-konstanz.de/bitstream/123456789/10399/1/V.Huang_Examensarbeit_2009.pdf"/> <dspace:isPartOfCollection rdf:resource="https://kops.uni-konstanz.de/server/rdf/resource/123456789/43"/> <bibo:uri rdf:resource="http://kops.uni-konstanz.de/handle/123456789/10399"/> <dc:contributor>Huang, Viola</dc:contributor> <dcterms:abstract xml:lang="eng">This work investigates the question: What kind of education supports democratic behavior best? To find out the answer to this question, the author compares three different approaches to democratic education: the Sudbury-approach, the democratic-school-approach and the Konstanz Method of Dilemma Discussion (KMDD). This investigation is not only based on literature but also on participating observation. For this reason, the author visited several different schools in the USA which try to realize these approaches.</dcterms:abstract> <dc:language>eng</dc:language> <dcterms:rights rdf:resource="https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/"/> <dcterms:hasPart rdf:resource="https://kops.uni-konstanz.de/bitstream/123456789/10399/1/V.Huang_Examensarbeit_2009.pdf"/> <dcterms:issued>2009</dcterms:issued> <foaf:homepage rdf:resource="http://localhost:8080/"/> <dc:format>application/pdf</dc:format> </rdf:Description> </rdf:RDF>