Dies ist nicht die neueste Version dieses Items. Die neueste Version finden Sie unter hier.
Publikation: Central Exams and Adult Skills : Evidence from PIAAC
Lade...
Dateien
Zu diesem Dokument gibt es keine Dateien.
Datum
2021
Autor:innen
Schwerdt, Guido
Leschnig, Lisa
Zigova, Katarina
Herausgeber:innen
ISSN der Zeitschrift
Electronic ISSN
ISBN
Bibliografische Daten
Verlag
Schriftenreihe
IZA Discussion Paper Series; No. 14107
Auflagebezeichnung
Internationale Patentnummer
Angaben zur Forschungsförderung
Projekt
Open Access-Veröffentlichung
Sammlungen
Core Facility der Universität Konstanz
Titel in einer weiteren Sprache
Publikationstyp
Working Paper/Technical Report
Publikationsstatus
Published
Erschienen in
Zusammenfassung
Central exams are often hypothesized to favorably affect incentive structures in schools. Indeed, previous research provides vast evidence on the positive effects of central exams on student test scores. But critics warn that these effects may arise through the strategic behavior of students and teachers, which may not affect human capital accumulation in the long run. Exploiting variation in examination types across school systems and over time, we provide the first evidence that central exams positively affect adult skills. However, our estimates are small compared to the existing estimates for students, which may indicate some fade-out in the effect on skills over time.
Zusammenfassung in einer weiteren Sprache
Fachgebiet (DDC)
330 Wirtschaft
Schlagwörter
Central exams, adult skills, earnings, PIAAC
Konferenz
Rezension
undefined / . - undefined, undefined
Zitieren
ISO 690
BibTex
RDF
Interner Vermerk
xmlui.Submission.submit.DescribeStep.inputForms.label.kops_note_fromSubmitter
URL der Originalveröffentl.
Prüfdatum der URL
2021-06-21
Prüfungsdatum der Dissertation
Finanzierungsart
Kommentar zur Publikation
Allianzlizenz
Corresponding Authors der Uni Konstanz vorhanden
Internationale Co-Autor:innen
Universitätsbibliographie
Ja