Dertwinkel-Kalt, Markus

Lade...
Profilbild
E-Mail-Adresse
ORCID
Geburtsdatum
Forschungsvorhaben
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Dertwinkel-Kalt
Vorname
Markus
Name
Weiterer Name

Suchergebnisse Publikationen

Gerade angezeigt 1 - 10 von 19
  • Veröffentlichung
    Zeitschriftenartikel
    Attention to Online Sales : The Role of Brand Image Concerns
    (2022) Dertwinkel-Kalt, Markus; Köster, Mats
    Erschienen in: Journal of Economics & Management Strategy. Wiley. 2022, 31(1), pp. 64-89. ISSN 1058-6407. eISSN 1530-9134. Available under: doi: 10.1111/jems.12449
    Dertwinkel-Kalt_2-1ihmwxz28ztop2.pdf
  • Veröffentlichung
    Zeitschriftenartikel
    Concentration Bias in Intertemporal Choice
    (2022) Dertwinkel-Kalt, Markus; Gerhardt, Holger; Riener, Gerhard; Schwerter, Frederik; Strang, Louis
    Erschienen in: The Review of Economic Studies. Oxford University Press. 2022, 89(3), pp. 1314-1334. ISSN 0034-6527. eISSN 1467-937X. Available under: doi: 10.1093/restud/rdab043
  • Veröffentlichung
    Zeitschriftenartikel
    Evidence Production in Merger Control : The Role of Remedies
    (2021) Dertwinkel-Kalt, Markus; Wey, Christian
    Erschienen in: Review of Industrial Organization. Springer. 2021, 59(1), pp. 1-12. ISSN 0889-938X. eISSN 1573-7160. Available under: doi: 10.1007/s11151-021-09813-2
    Dertwinkel-Kalt_2-1wvglxklnw4j78.pdf
  • Veröffentlichung
    Zeitschriftenartikel
    Salience and Skewness Preferences
    (2020) Dertwinkel-Kalt, Markus; Köster, Mats
    Erschienen in: Journal of the European Economic Association. Oxford University Press. 2020, 18(5), pp. 2057-2107. ISSN 1542-4766. eISSN 1542-4774. Available under: doi: 10.1093/jeea/jvz035
    Dertwinkel-Kalt_2-6nsnkc41y60k4.pdf
  • Veröffentlichung
    Zeitschriftenartikel
    Multi-product bargaining, bundling, and buyer power
    (2020) Dertwinkel-Kalt, Markus; Wey, Christian
    Erschienen in: Economics Letters. Elsevier. 2020, 188, 108936. ISSN 0165-1765. eISSN 1873-7374. Available under: doi: 10.1016/j.econlet.2019.108936
  • Veröffentlichung
    Zeitschriftenartikel
    To buy or not to buy? : Price salience in an online shopping field experiment
    (2020) Dertwinkel-Kalt, Markus; Köster, Mats; Sutter, Matthias
    Erschienen in: European Economic Review. Elsevier. 2020, 130, 103593. ISSN 0014-2921. eISSN 1873-572X. Available under: doi: 10.1016/j.euroecorev.2020.103593
  • Veröffentlichung
    Zeitschriftenartikel
    Attention-driven demand for bonus contracts
    (2019) Dertwinkel-Kalt, Markus; Köster, Mats; Peiseler, Florian
    Erschienen in: European Economic Review. Elsevier. 2019, 115, pp. 1-24. ISSN 0014-2921. eISSN 1873-572X. Available under: doi: 10.1016/j.euroecorev.2019.02.007
  • Veröffentlichung
    Zeitschriftenartikel
    Incumbency Dominance in Letters to the Editor : Field Experimental Evidence
    (2019) Dertwinkel-Kalt, Markus; Kerkhof, Anna; Münster, Johannes
    Erschienen in: Political Communication. Routledge, Taylor & Francis Group. 2019, 36(3), pp. 337-356. ISSN 0195-7473. eISSN 1091-7675. Available under: doi: 10.1080/10584609.2018.1540447
  • Veröffentlichung
    Zeitschriftenartikel
    Focusing and framing of risky alternatives
    (2019) Dertwinkel-Kalt, Markus; Wenzel, Tobias
    Erschienen in: Journal of Economic Behavior & Organization. Elsevier. 2019, 159, pp. 289-304. ISSN 0167-2681. eISSN 1879-1751. Available under: doi: 10.1016/j.jebo.2017.12.020
  • Veröffentlichung
    Zeitschriftenartikel
    Demand Shifts Due to Salience Effects: Experimental Evidence
    (2017) Dertwinkel-Kalt, Markus; Köhler, Katrin; Lange, Mirjam R. J.; Wenzel, Tobias
    Erschienen in: Journal of the European Economic Association. Oxford University Press. 2017, 15(3), pp. 626-653. ISSN 1542-4766. eISSN 1542-4774. Available under: doi: 10.1093/jeea/jvw012