Keller, Melanie
Forschungsvorhaben
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Keller
Vorname
Melanie
Name
12 Ergebnisse
Suchergebnisse Publikationen
Gerade angezeigt 1 - 10 von 12
- VeröffentlichungZeitschriftenartikelAntecedents of teachers’ emotions in the classroom : an intraindividual approach(2015) Becker, Eva S.; Keller, Melanie; Götz, Thomas; Frenzel, Anne C.; Taxer, Jamie L.Erschienen in: Frontiers in Psychology. 2015, 6, 635. eISSN 1664-1078. Available under: doi: 10.3389/fpsyg.2015.00635
- VeröffentlichungZeitschriftenartikelThe Glass Half Empty : How Emotional Exhaustion Affects the State-Trait Discrepancy in Self-Reports of Teaching Emotions(2015) Götz, Thomas; Becker, Eva S.; Bieg, Madeleine; Keller, Melanie; Frenzel, Anne C.; Hall, Nathan C.Erschienen in: PloS ONE. 2015, 10(9), e0137441. eISSN 1932-6203. Available under: doi: 10.1371/journal.pone.0137441
- VeröffentlichungSonstiges, KonferenzTeachers’ positive emotions in the classroom : An intraindividual analysis on their antecedents(2015) Becker, Eva S.; Keller, Melanie; Götz, Thomas; Ranellucci, JohnErschienen in: Paper presented at the 2015 Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA), Chicago, Illinois
- VeröffentlichungSonstiges, KonferenzEmotion experiences and emotional dissonance of teachers during class and how they relate to emotional exhaustion : An experience-sampling study(2014) Keller, Melanie; Chang, Mei-Lin; Becker, Eva S.; Götz, Thomas; Frenzel, Anne C.Erschienen in: Paper presented at ICM 2014 : International Conference on Motivation, Helsinki, Finland
- VeröffentlichungSonstiges, Konferenz„In dieser Stunde hatte ich das Gefühl, alles unter Kontrolle zu haben“ : Der Zusammenhang von Klassenmerkmalen, Appraisals und Lehreremotionen im Mathematikunterricht(2014) Becker, Eva S.; Keller, Melanie; Götz, ThomasErschienen in: Poster präsentiert beim 49. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Bochum
- VeröffentlichungZeitschriftenartikelFeeling and showing : A new conceptualization of dispositional teacher enthusiasm and its relation to students' interest(2014) Keller, Melanie; Götz, Thomas; Becker, Eva S.; Morger, Vinzenz; Hensley, LaurenErschienen in: Learning and Instruction. 2014, 33, pp. 29-38. ISSN 0959-4752. eISSN 1873-3263. Available under: doi: 10.1016/j.learninstruc.2014.03.001
- VeröffentlichungZeitschriftenartikelTeachers' emotional experiences and exhaustion as predictors of emotional labor in the classroom : an experience sampling study(2014) Keller, Melanie; Chang, Mei-Lin; Becker, Eva S.; Götz, Thomas; Frenzel, Anne C.Erschienen in: Frontiers in Psychology. 2014, 5, 1442. eISSN 1664-1078. Available under: doi: 10.3389/fpsyg.2014.01442
- VeröffentlichungSonstiges, KonferenzMe and my teacher : Discrete emotional crossover in the classroom ; An experience-sampling-analysis(2013) Becker, Eva S.; Keller, Melanie; Götz, Thomas; Morger, Vinzenz; Maymon, Rebecca L.Erschienen in: Poster presented at the 2013 Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA), San Francisco, CA
- VeröffentlichungSonstiges, KonferenzTeacher Enthusiasm and Expressiveness : Two Sides of One Coin?(2013) Keller, Melanie; Götz, Thomas; Becker, Eva S.; Morger, VinzenzErschienen in: Paper presented at the 15th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction, Munich, Germany
- VeröffentlichungSonstiges, KonferenzLehrerenthusiasmus und Expressivität : Zwei Seiten einer Medaille?(2013) Keller, Melanie; Götz, Thomas; Becker, Eva S.; Morger, VinzenzErschienen in: Vortrag auf der 1. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF) 2013, Kiel