Keller, Melanie
Forschungsvorhaben
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Keller
Vorname
Melanie
Name
25 Ergebnisse
Suchergebnisse Publikationen
Gerade angezeigt 1 - 10 von 25
- VeröffentlichungZeitschriftenartikelThe dynamics of real-time classroom emotions : Appraisals mediate the relation between students’ perceptions of teaching and their emotions(2020) Götz, Thomas; Keller, Melanie; Lüdtke, Oliver; Nett, Ulrike; Lipnevich, Anastasiya A.Erschienen in: Journal of Educational Psychology. American Psychological Association. 2020, 112(6), pp. 1243-1260. ISSN 0022-0663. eISSN 1939-2176. Available under: doi: 10.1037/edu0000415
- VeröffentlichungZeitschriftenartikelTeacher Enthusiasm : Reviewing and Redefining a Complex Construct(2016) Keller, Melanie; Hoy, Anita Woolfolk; Götz, Thomas; Frenzel, Anne C.Erschienen in: Educational Psychology Review. 2016, 28(4), pp. 743-769. ISSN 1040-726X. eISSN 1573-336X. Available under: doi: 10.1007/s10648-015-9354-y
- VeröffentlichungZeitschriftenartikelAntecedents of teachers’ emotions in the classroom : an intraindividual approach(2015) Becker, Eva S.; Keller, Melanie; Götz, Thomas; Frenzel, Anne C.; Taxer, Jamie L.Erschienen in: Frontiers in Psychology. 2015, 6, 635. eISSN 1664-1078. Available under: doi: 10.3389/fpsyg.2015.00635
- VeröffentlichungZeitschriftenartikelThe Glass Half Empty : How Emotional Exhaustion Affects the State-Trait Discrepancy in Self-Reports of Teaching Emotions(2015) Götz, Thomas; Becker, Eva S.; Bieg, Madeleine; Keller, Melanie; Frenzel, Anne C.; Hall, Nathan C.Erschienen in: PloS ONE. 2015, 10(9), e0137441. eISSN 1932-6203. Available under: doi: 10.1371/journal.pone.0137441
- VeröffentlichungSonstiges, KonferenzTeachers’ positive emotions in the classroom : An intraindividual analysis on their antecedents(2015) Becker, Eva S.; Keller, Melanie; Götz, Thomas; Ranellucci, JohnErschienen in: Paper presented at the 2015 Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA), Chicago, Illinois
- VeröffentlichungSonstiges, KonferenzEmotion experiences and emotional dissonance of teachers during class and how they relate to emotional exhaustion : An experience-sampling study(2014) Keller, Melanie; Chang, Mei-Lin; Becker, Eva S.; Götz, Thomas; Frenzel, Anne C.Erschienen in: Paper presented at ICM 2014 : International Conference on Motivation, Helsinki, Finland
- VeröffentlichungSonstiges, KonferenzThinking impacts feeling : Judgments of school domain similarity and between-domain relations of students’ academic emotions(2014) Götz, Thomas; Haag, Ludwig; Lipnevich, Anastasiya A.; Keller, Melanie; Frenzel, Anne C.; Collier, AntonieErschienen in: Paper presented at the 2014 Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA), Philadelphia, Pennsylvania
- VeröffentlichungSonstiges, Konferenz„In dieser Stunde hatte ich das Gefühl, alles unter Kontrolle zu haben“ : Der Zusammenhang von Klassenmerkmalen, Appraisals und Lehreremotionen im Mathematikunterricht(2014) Becker, Eva S.; Keller, Melanie; Götz, ThomasErschienen in: Poster präsentiert beim 49. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Bochum
- VeröffentlichungSonstiges, KonferenzAuf die Freude kommt es an! : Die Rolle von Trait- und State-Emotionen bei der Vorhersage von Berufswahlintention in Mathematik(2014) Bieg, Madeleine; Götz, Thomas; Keller, MelanieErschienen in: Beitrag zur 2. Fachtagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF) 2014
- VeröffentlichungZeitschriftenartikelBetween-domain relations of students' academic emotions and their judgments of school domain similarity(2014) Götz, Thomas; Haag, Ludwig; Lipnevich, Anastasiya A.; Keller, Melanie; Frenzel, Anne C.; Collier, Antonie P. M.Erschienen in: Frontiers in Psychology. 2014, 5, 1153. eISSN 1664-1078. Available under: doi: 10.3389/fpsyg.2014.01153