Morger, Vinzenz
Forschungsvorhaben
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Morger
Vorname
Vinzenz
Name
8 Ergebnisse
Suchergebnisse Publikationen
Gerade angezeigt 1 - 8 von 8
- VeröffentlichungZeitschriftenartikelBeing over- or underchallenged in class : Effects on students' career aspirations via academic self-concept and boredom(2019) Krannich, Maike; Götz, Thomas; Lipnevich, Anastasiya A.; Bieg, Madeleine; Roos, Anna-Lena; Becker, Eva S.; Morger, VinzenzErschienen in: Learning and Individual Differences. 2019, 69, pp. 206-218. ISSN 1041-6080. eISSN 1873-3425. Available under: doi: 10.1016/j.lindif.2018.10.004
- VeröffentlichungZeitschriftenartikelTeaching methods and their impact on students’ emotions in mathematics : an experience-sampling approach(2017) Bieg, Madeleine; Götz, Thomas; Sticca, Fabio; Brunner, Esther; Becker, Eva S.; Morger, Vinzenz; Hubbard, KyleErschienen in: ZDM : The International Journal on Mathematics Education. 2017, 49(3), pp. 411-422. ISSN 1863-9690. eISSN 1863-9704. Available under: doi: 10.1007/s11858-017-0840-1
- VeröffentlichungZeitschriftenartikelHow important are teachers' emotions in class for their students' emotions and motivation above and beyond cognitive activating instruction?(2014) Becker, Eva S.; Götz, Thomas; Morger, VinzenzErschienen in: Personality and Individual Differences. 2014, 60, pp. S3. ISSN 0191-8869. eISSN 1873-3549. Available under: doi: 10.1016/j.paid.2013.07.146
- VeröffentlichungZeitschriftenartikelThe importance of teachers' emotions and instructional behavior for their students' emotions : an experience sampling analysis(2014) Becker, Eva S.; Götz, Thomas; Morger, Vinzenz; Ranellucci, JohnErschienen in: Teaching and Teacher Education. 2014, 43, pp. 15-26. ISSN 0742-051X. Available under: doi: 10.1016/j.tate.2014.05.002
- VeröffentlichungZeitschriftenartikelFeeling and showing : A new conceptualization of dispositional teacher enthusiasm and its relation to students' interest(2014) Keller, Melanie; Götz, Thomas; Becker, Eva S.; Morger, Vinzenz; Hensley, LaurenErschienen in: Learning and Instruction. 2014, 33, pp. 29-38. ISSN 0959-4752. eISSN 1873-3263. Available under: doi: 10.1016/j.learninstruc.2014.03.001
- VeröffentlichungSonstiges, KonferenzTeacher Enthusiasm and Expressiveness : Two Sides of One Coin?(2013) Keller, Melanie; Götz, Thomas; Becker, Eva S.; Morger, VinzenzErschienen in: Paper presented at the 15th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction, Munich, Germany
- VeröffentlichungSonstiges, KonferenzMe and my teacher : Discrete emotional crossover in the classroom ; An experience-sampling-analysis(2013) Becker, Eva S.; Keller, Melanie; Götz, Thomas; Morger, Vinzenz; Maymon, Rebecca L.Erschienen in: Poster presented at the 2013 Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA), San Francisco, CA
- VeröffentlichungSonstiges, KonferenzLehrerenthusiasmus und Expressivität : Zwei Seiten einer Medaille?(2013) Keller, Melanie; Götz, Thomas; Becker, Eva S.; Morger, VinzenzErschienen in: Vortrag auf der 1. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF) 2013, Kiel