Roos, Anna-Lena
Forschungsvorhaben
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Roos
Vorname
Anna-Lena
Name
6 Ergebnisse
Suchergebnisse Publikationen
Gerade angezeigt 1 - 6 von 6
- VeröffentlichungZeitschriftenartikelStarting Tests With Easy Versus Difficult Tasks : Effects on Appraisals and Emotions(2023) Bieleke, Maik; Götz, Thomas; Krannich, Maike; Roos, Anna-Lena; Yanagida, TakuyaErschienen in: The Journal of Experimental Education. Routledge. 2023, 91(2), pp. 317-335. ISSN 0022-0973. eISSN 1940-0683. Available under: doi: 10.1080/00220973.2021.1947764
- VeröffentlichungZeitschriftenartikelControl, anxiety and test performance : self-reported and physiological indicators of anxiety as mediators(2022) Roos, Anna-Lena; Götz, Thomas; Krannich, Maike; Donker, Monika; Bieleke, Maik; Caltabiano, Anna; Mainhard, TimErschienen in: The British journal of educational psychology. Wiley. 2022, 93(S1), pp. 72-89. ISSN 0007-0998. eISSN 2044-8279. Available under: doi: 10.1111/bjep.12536
- VeröffentlichungZeitschriftenartikelAssociations between Teachers’ Interpersonal Behavior, Physiological Arousal, and Lesson-Focused Emotions(2020) Donker, Monika H.; van Gog, Tamara; Götz, Thomas; Roos, Anna-Lena; Mainhard, TimErschienen in: Contemporary Educational Psychology. Elsevier. 2020, 63, pp. 101906. ISSN 0361-476X. eISSN 1090-2384. Available under: doi: 10.1016/j.cedpsych.2020.101906
- VeröffentlichungZeitschriftenartikelBeing over- or underchallenged in class : Effects on students' career aspirations via academic self-concept and boredom(2019) Krannich, Maike; Götz, Thomas; Lipnevich, Anastasiya A.; Bieg, Madeleine; Roos, Anna-Lena; Becker, Eva S.; Morger, VinzenzErschienen in: Learning and Individual Differences. 2019, 69, pp. 206-218. ISSN 1041-6080. eISSN 1873-3425. Available under: doi: 10.1016/j.lindif.2018.10.004
- VeröffentlichungZeitschriftenartikelLangeweile(2018) Götz, Thomas; Krannich, Maike; Roos, Anna-Lena; Gogol, KatarzynaErschienen in: Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften. 2018, 40(3), pp. 663-681. ISSN 0252-9955. Available under: doi: 10.24452/sjer.40.3.5122
- VeröffentlichungZeitschriftenartikelExperiencing more mathematics anxiety than expected? Contrasting trait and state anxiety in high achieving students(2015) Roos, Anna-Lena; Bieg, Madeleine; Götz, Thomas; Frenzel, Anne C.; Taxer, J.; Zeidner, MosheErschienen in: High Ability Studies. 2015, 26(2), pp. 245-258. ISSN 1359-8139. eISSN 1469-834X. Available under: doi: 10.1080/13598139.2015.1095078