Hachfeld, Axinja
Forschungsvorhaben
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Hachfeld
Vorname
Axinja
Name
7 Ergebnisse
Suchergebnisse Publikationen
Gerade angezeigt 1 - 7 von 7
- VeröffentlichungZeitschriftenartikelShould teachers be colorblind? : How multicultural and egalitarian beliefs differentially relate to aspects of teachers' professional competence for teaching in diverse classrooms(2015) Hachfeld, Axinja; Hahn, Adam; Schroeder, Sascha; Anders, Yvonne; Kunter, MareikeErschienen in: Teaching and Teacher Education. 2015, 48, pp. 44-55. ISSN 0742-051X. eISSN 1879-2480. Available under: doi: 10.1016/j.tate.2015.02.001
- VeröffentlichungZeitschriftenartikelProfessional competence of teachers : Effects on instructional quality and student development(2013) Kunter, Mareike; Klusmann, Uta; Baumert, Jürgen; Richter, Dirk; Voss, Thamar; Hachfeld, AxinjaErschienen in: Journal of Educational Psychology. 2013, 105(3), pp. 805-820. ISSN 0022-0663. eISSN 1939-2176. Available under: doi: 10.1037/a0032583
- VeröffentlichungBeitrag zu einem SammelbandMathematics teachers' beliefs(2013) Voss, Thamar; Kleickmann, Thilo; Kunter, Mareike; Hachfeld, AxinjaErschienen in: KUNTER, Mareike, ed. and others. Cognitive activation in the mathematics classroom and professional competence of teachers : results from the COACTIV project. New York: Springer, 2013, pp. 249-271. ISBN 978-1-4614-5148-8. Available under: doi: 10.1007/978-1-4614-5149-5_12
- VeröffentlichungZeitschriftenartikelMultikulturelle Überzeugungen : Herkunft oder Überzeugung? Welche Rolle spielen der Migrationshintergrund und multikulturelle Überzeugungen für das Unterrichten von Kindern mit Migrationshintergrund?(2012) Hachfeld, Axinja; Schroeder, Sascha; Anders, Yvonne; Hahn, Adam; Kunter, MareikeErschienen in: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie. 2012, 26(2), pp. 101-120. ISSN 1010-0652. eISSN 1664-2910. Available under: doi: 10.1024/1010-0652/a000064
- VeröffentlichungZeitschriftenartikelAssessing teachers' multicultural and egalitarian beliefs : The Teacher Cultural Beliefs Scale(2011) Hachfeld, Axinja; Hahn, Adam; Schroeder, Sascha; Anders, Yvonne; Stanat, Petra; Kunter, MareikeErschienen in: Teaching and Teacher Education. 2011, 27(6), pp. 986-996. ISSN 0742-051X. eISSN 1879-2480. Available under: doi: 10.1016/j.tate.2011.04.006
- VeröffentlichungZeitschriftenartikelDoes immigration background matter? : How teachers' predictions of students' performance relate to student background(2010) Hachfeld, Axinja; Anders, Yvonne; Schroeder, Sascha; Stanat, Petra; Kunter, MareikeErschienen in: International Journal of Educational Research. 2010, 49(2-3), pp. 78-91. ISSN 0883-0355. eISSN 1873-538X. Available under: doi: 10.1016/j.ijer.2010.09.002
- VeröffentlichungSonstiges, KonferenzDoes students’ immigration status matter? : Teachers’ diagnostic accuracy in the evaluation of students’ mathematical achievement(2008) Hachfeld, Axinja; Grabbe, Yvonne; Schroeder, Sascha; McElvany, Nele; Kunter, MareikeErschienen in: Vortrag gehalten auf dem 29. International Congress of Psychology (ICP), Berlin