Nett, Ulrike
Forschungsvorhaben
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Nett
Vorname
Ulrike
Name
40 Ergebnisse
Suchergebnisse Publikationen
Gerade angezeigt 1 - 10 von 40
- VeröffentlichungZeitschriftenartikelThe dynamics of real-time classroom emotions : Appraisals mediate the relation between students’ perceptions of teaching and their emotions(2020) Götz, Thomas; Keller, Melanie; Lüdtke, Oliver; Nett, Ulrike; Lipnevich, Anastasiya A.Erschienen in: Journal of Educational Psychology. American Psychological Association. 2020, 112(6), pp. 1243-1260. ISSN 0022-0663. eISSN 1939-2176. Available under: doi: 10.1037/edu0000415
- VeröffentlichungBeitrag zu einem SammelbandSelbstreguliertes Lernen(2019) Nett, Ulrike; Götz, ThomasErschienen in: URHAHNE, Detlef, ed., Markus DRESEL, ed., Frank FISCHER, ed.. Psychologie für den Lehrberuf. Berlin: Springer, 2019, pp. 67-84. ISBN 978-3-662-55753-2. Available under: doi: 10.1007/978-3-662-55754-9_4
- VeröffentlichungBeitrag zu einem SammelbandSkalen zur Erfassung von Langeweile-Coping im Lern- und Leistungskontext(2018) Nett, Ulrike; Götz, Thomas; Krannich, MaikeErschienen in: HAGENAUER, Gerda, ed., Tina HASCHER, ed.. Emotionen und Emotionsregulation in Schule und Hochschule. Münster: Waxmann, 2018, pp. 273-288. ISBN 978-3-8309-3756-2
- VeröffentlichungZeitschriftenartikelShort- and long-term effects of over-reporting of grades on academic self-concept and achievement(2017) Sticca, Fabio; Götz, Thomas; Nett, Ulrike; Hubbard, Kyle; Haag, LudwigErschienen in: Journal of Educational Psychology. 2017, 109(6), pp. 842-854. ISSN 0022-0663. eISSN 1939-2176. Available under: doi: 10.1037/edu0000174
- VeröffentlichungZeitschriftenartikelHow Much Trait Variance Is Captured by Measures of Academic State Emotions? : A Latent State-Trait Analysis(2017) Nett, Ulrike; Bieg, Madeleine; Keller, MelanieErschienen in: European Journal of Psychological Assessment. 2017, 33(4), pp. 239-255. ISSN 1015-5759. eISSN 2151-2426. Available under: doi: 10.1027/1015-5759/a000416
- VeröffentlichungZeitschriftenartikelHow Accurately Can Parents Judge Their Children's Boredom in School?(2016) Nett, Ulrike; Daschmann, Elena Carolin; Götz, Thomas; Stupnisky, Robert H.Erschienen in: Frontiers in Psychology. 2016, 7, 770. eISSN 1664-1078. Available under: doi: 10.3389/fpsyg.2016.00770
- VeröffentlichungSonstiges, KonferenzShort- and long-term effects of over-reporting of grades on academic self-concept and achievement(2016) Sticca, Fabio; Götz, Thomas; Nett, Ulrike; Hubbard, Kyle; Haag, LudwigErschienen in: Paper presented at the 4th Annual Conference of the Association of Empirical Educational Research (GEBF), Berlin, Germany
- VeröffentlichungSonstiges, KonferenzHow accurately can parents judge their children's boredom in school? : Contrasting students’ and parents’ perceptions of boredom frequency, antecedents, and coping strategies(2015) Götz, Thomas; Nett, Ulrike; Stupnisky, Robert H.Erschienen in: Paper presented at the 2015 Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA), Chicago, Illinois
- VeröffentlichungSonstiges, KonferenzHow am I so bored? : An empirical examination of boredom types, precursors, and coping strategies(2015) Nett, Ulrike; Götz, Thomas; Hall, Nathan C.Erschienen in: Paper presented at the 16th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction, Limassol, Cyprus
- VeröffentlichungZeitschriftenartikelTypes of boredom : An experience sampling approach(2013) Götz, Thomas; Frenzel, Anne C.; Hall, Nathan C.; Nett, Ulrike; Pekrun, Reinhard; Lipnevich, Anastasiya A.Erschienen in: Motivation and Emotion. 2013, 38(3), pp. 401-419. ISSN 0146-7239. eISSN 1573-6644. Available under: doi: 10.1007/s11031-013-9385-y