Mainhard, Tim; Wubbles, Theo; den Brok, Perry(2019) - Contribution to a collection Published in: Doing Educational Research : Overcoming Challenges in Practice / Hoveid, Marit Honerød et al. (ed.). - London : Sage, 2019. - pp. 132-154. - ISBN 978-1-5264-3554-5
Goetz, Thomas; Hall, Nathan C.; Krannich, Maike(2019) - Contribution to a collection Published in: The Cambridge Handbook of Motivation and Learning / Renninger, K. Ann; Hidi, Suzanne E. (ed.). - Cambridge : Cambridge University Press, 2019. - pp. 465-489. - ISBN 978-1-316-63079-2
Schreiber, Waltraud; Bertram, Christiane(2018) - Contribution to a collection Published in: Geschichtsunterricht im 21. Jahrhundert : eine geschichtsdidaktische Standortbestimmung / Sandkühler, Thomas; Brühl-Gramer, Charlotte; John, Anke et al. (ed.). - Göttingen : V&R unipress, 2018. - (Beihefte zur Zeitschrift für Geschichtsdidaktik ; 17). - pp. 441-464. - ISBN 978-3-8471-0891-7
Goetz, Thomas; Lipnevich, Anastasia A.; Krannich, Maike; Gogol, Katarzyna(2018) - Contribution to a collection Published in: The Cambridge Handbook of Instructional Feedback / Lipnevich, Anastasia A.; Smith, Jeffrey K. (ed.). - Cambridge : Cambridge University Press, 2018. - pp. 554-574. - ISBN 978-1-316-63131-7
Nett, Ulrike E.; Götz, Thomas; Krannich, Maike(2018) - Contribution to a collection Published in: Emotionen und Emotionsregulation in Schule und Hochschule / Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (ed.). - Münster : Waxmann, 2018. - pp. 273-288. - ISBN 978-3-8309-3756-2
van Rijswijk, Martine M.; Bronkhorst, Larike H.; Akkerman, Sanne F.; van Tartwijk, Jan(2018) - Contribution to a collection Published in: Research on Teacher Identity : Mapping Challenges and Innovations / Schutz, Paul A. et al. (ed.). - Cham : Springer, 2018. - pp. 97-107. - ISBN 978-3-319-93835-6
Perren, Sonja; Weiss, Barbara; Jaggy, Ann-Kathrin; Burkhardt Bossi, Carine(2018) - Contribution to a collection Published in: Was Kinder wollen und warum wir darauf hören sollten : Argumente und Anregungen für eine kindorientierte frühe Bildung / Pannier, Valeska; Karwinkel, Sophia (ed.). - Weimar : verlag das netz, 2018. - pp. 67-69. - ISBN 978-3-86892-147-2
Bertram, Christiane(2017) - Contribution to a collection Published in: Diktatur und Demokratie im Unterricht : der Fall DDR / Hüttmann, Jens; von Arnim-Rosenthal, Anna (ed.). - Berlin : Metropol-Verlag, 2017. - pp. 167-181. - ISBN 978-3-86331-337-1